RU

EN

Vasaros poilsio stovykla „Keliauk, pažink, tobulėk“

1 diena

Birželio 4 dieną 1-4 klasių mokiniai sugūžėjo atgal į Žiežmarių mokyklą-darželį „Vaikystės dvaras“. Čia prasidėjo savaitė laiko truksianti vasaros poilsio stovykla „Keliauk, pažink, tobulėk“ . Pirmoji stovyklos diena skirta sportui ir sveikatos stiprinimui. Mokiniai rytą pradėjo nuo aktyvios mankštos, kurią pravedė pradinių klasių mokytoja Kristina Kertenienė bei pokalbio apie sveikatos stiprinimą. Aktyviai pasportavę mokiniai sugalvojo vasaros stovyklai šūkius: „Žiežmarių stovykla geriausia visada“ ir „Esame sportiški ir stiprūs“. Pasistiprinę arbata bei sausainiais keliavome atgal į lauką, kur laukė aktyvių žaidimų lavina. Čia reikėjo ne tik energijos, bet ir pastabumo, įsiklausymo. Mokiniams reikėjo bėgioti, nepraleisti kamuolio pro kojų vartus, ieškoti paslėpto draugo, pažinti draugą, kurio balsas pasikeitęs. Vasaros poilsio stovyklą aplankė „Kaišiadorių 208-osios jaunųjų šaulių kuopos savanoriai“. Savanoriai mokiniams pasakojo bei rodė ginklus, mokino teisingai šliaužti su ginklu rankoje pro kliūčių ruožą, kaip teisingai laikyti ginklą ir kokios laikymo padėtys yra: stovėjimo, klūpėjimo bei gulėjimo. Mokiniai išbandė savo jėgas šaudant į taikinį. Savanoris parodė kaip reikia pasišildyti troškinį be ugnies. Parengė: logopedė Kamilė Montrimienė

2 diena

Antrąją stovyklos „Keliauk, pažink, tobulėk“ dieną mokiniai buvo suskirstyti į dvi grupes. Atrokai ir trečiokai išvyko į Trakus, o pirmokai ir ketvirtokai liko mokykloje ir lydimi mokytojų: R. Balčiūnienės, K. Kertenienės ir A. Maselskienės išsiruošė į iškylą prie Kertaus tvenkinio.

Trakų pilyje laukė mokinių laukė edukacinė programa ,,Pasivaikščiojimas su Vytautu Didžiuoju“.   Menėje mūsų gidė pristatė Vytauto Didžiojo asmenybę, pateikė įdomiausių žinių iš istorinių šaltinių. Po to mokiniai gavo užduotį – pasidalinti savo žiniomis, surasti Vytauto Didžiojo paveikslus, biustus. Baigiantis edukacijai, ėjome gamintis medalių su Gediminaičių  stulpais.  Vėliau aplankėme ant Galvės ežero kranto įsikūrusius  puošnius Tiškevičių dvaro rūmus. Smagiai pasivaikščiojome po dvaro parką, pasigrožėjome atsiveriančia Galvės ežero ir Trakų salos pilies panorama. Ši išvyka mokiniams padėjo geriau pažinti šlovingą Lietuvos valstybės praeitį ir linksmai praleisti laiką.

1-4 klasių mokiniai pakeliui link Kertaus tvenkinio mokiniai ir mokytojos sustojo treniruoklių ir tinklinio aištelėje. Kai kurie stovyklautojai sportavo, suposi, o daugelis buvo ryžtingai nusiteikę išbandyti jėgas tinklinio aikštelėje. Nors taisyklių ne visiems pavyko laikytis žaidžiant, bet smagi nuotaika ir sportinis azartas neleido sustoti, nes kiekvienas save norėjo išbandyti.  Mokiniai suprato, kad tinklinis ne toks ir lengva sporto šaka, kaip gali atrodyti iš šono.

Pasportavus, kelionė tęsėsi link Kertaus tvenkinio, prie kurio mums įsikūrus, laikas toliau linksmai leidom laiką: kepėm dešreles, gėrėm arbatą, braidėme tvenkinyje, žaidėm judriuosius žaidimus ir pan.

Nepastebimai prabėgo antroji stovyklos diena, kuri buvo pilna įspūdžių ir linksmybių. Visi puikiai nusiteikę išsiskirstė namo, spėliodami kokie nuotykiai laukia rytoj…

Parengė Birūta Pilvelienė ir Akvilė Maselskienė

3 diena
Trečiadienį 1 ir 4 klasių mokiniai kartu su mokytoja Kristina Kerteniene vyko į pažintinę kelionę. Šios dienos maršrutas – Trakai-Užutrakio dvaras-Kernavė. Atvykę į Trakus stovyklautojai aplankė vieną svarbiausių pilių Lietuvoje – Trakų salos pilį. Tai vienas reikšmingesnių Lietuvos viduramžių politinio gyvenimo centrų. Vaikai apžiūrėjo Trakų salos pilyje esančio istorijos muziejaus ekspozicijas, kuriose atsispindi Trakų miesto, pilių ir Trakų žemės istorija, grožėjosi muziejaus taikomosios dailės rinkiniais (baldai, pypkės, spaudai, laikrodžiai, porceliano bei stiklo dirbiniai, medžioklės trofėjai), įsigijo suvenyrų. Kelionės maršrutas toliau vedė į Užutrakio dvaro sodybą. Joje mokiniai patogiai įsitaisę papietavo, pasivaikščiojo grafų Tiškevičių rūmų parke, grožėjosi skulptūromis, gamta. Tuomet mokiniai patraukė į Kernavę, kuri yra garsi penkių piliakalnių kompleksu. Mokiniai užsilipę ant piliakalnių pajautė gamtos didybę ir istorinėje vietoje sužaidė kortomis.

2-3 klasių mokiniai turiningai, smagiai ir aktyviai praleido laiką. Vaikai kartu su vadovais Natalija Markevičiene, Migle  Andrijauskiene, Gražina Cvilikiene ir Arvydu Raskilu vyko į turistinį žygį po Žiežmarių gyvenvietę. Jo metu buvo aplankyti Žiežmarių istorinio paveldo objektai, o tikybos mokytoja Gražina įdomiai pasakojo apie jų istoriją. Po žygio vyko aktyvūs žaidimai Žiežmarių parke prie Strėvos upės bei mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ kieme.

Namo visi grįžo kupini įspūdžių, laimingi, nors ir šiek tiek pavargę.

Parengė Kristina Kertenienė, ir Miglė Andrijauskienė

4 diena
Aukštadvario regioninio parko lankytojų centre mus pasitiko administratorė Ema Stanulionienė. Ji pristatė lankytojų centro ekspoziciją „Karališkasis vieškelis“, terminalus norintiems susipažinti su parko kultūros paveldu, gamta. Mokinai bandė sudėti magnetinę dėlionę – Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės žemėlapį bei atrasti paslėptus tautosakos lobius. Informacinių technologijų dėka, tarytum iš paukščio skrydžio, apžvelgėme visą regioninį parką bei išgirdome legendų. Ekskursijos metu kopėme į Kartuvių kalną. Apkabinę senolį ąžuolą, mokiniai bandė pasisemti jo galybės. Gaivinomės Verknės senvagės šaltinio vandeniu. Užkopę į piliakalnį, grožėjomės Aukštadvario apylinkėmis, išgirdome šalia tyvuliuojančio Pilaitės ežero paslaptis. Pasivaikščiojome po Aukštadvario dvaro parką, apžiūrėjome 150 metų senumo gražuolį kaštoną, poeto A. Mickevičiaus vardu pavadintą ąžuolą. Ekskursijos metu mokiniai ne tik pailsėjo, bet ir susipažino su Aukštadvario regioninio parko gamtinėmis vertybėmis.

Parengė mokytoja Birūta Pilvelienė

5 diena

Penktadienio rytas pasitiko mus su  saule – su ja ir paskutinė stovyklos diena.

Stovyklautojai kaip ir kitomis dienomis laiką leido grupėse. Viena grupė išvyko į Aukštadvario regioninį parką su mokytoja Aušra, kita liko mokykloje su logopede Kamile.

Mokykloje veiklos tikrai netrūko. Pirma, vaikams teko ieškoti mokyklos teritorijoje paslėpto lobio. Jį rasti buvo ne taip jau ir lengva, vaikams reikėjo įminti užuominas ir keliaujant jų nuorodomis jį rasti . Kur lobis gali būti paslėptas?  O gi pas “Vaikystės dvaro” “ – direktorę Eglę, kuri vaikus pradžiugino itin gaiviu ir saldžiu prizu – LEDAIS J

Toliau mūsų laukė piramidžių ir figūrų statymas. Statėme ne iš bet ko, o iš vaikų. Ir mums pavyko puikiai.

Šiek tiek pailsėję žaidėme “Žiūronų futbolą”, kas gali iš pradžių pasirodyti gana nesudėtinga, tačiau kai nematai, kur reikia spirti kamuolį, reikalai ima komplikuotis.

Taip pat keliavome į miesto biblioteką, kur mus pasitiko bibliotekininkė Arina Keturkaitė. Čia mūsų laukė pasakų – filmukų herojų piešimas. Pratęsiant herojų tema mokykloje žiūrėjome  mokytojos  Kristinos rekomenduotą filmą “Gerumo stebuklas”.

Paskutinė ir ilgiausiai laukta veikla – vandens balionų mūšis