RU

EN

Sveikatą stiprinanti mokykla

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras – Sveikatą stiprinanti mokykla

Tarptautinis bendradarbiavimas

Patirtimi apie mūsų mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ sveikatinimo veiklas dalinamės ir galite pasiskaityti SCHOOLS FOR HEALTH IN EUROPE puslapyje paspaudę nuorodą:

https://mailchi.mp/ucsyd/she-newsletter-3-2171491?e=3289fd77aa

Parengė Birūta Pilvelienė

Renginiai - 2022 m.

Vasara pats smagiausias metų laikas, kuomet laukia atostogos, draugai, gamta lepina puikiais orais, mėgaujamės gausiais saulės spinduliais bei vandens pramogomis. O, kad atostogauti būtų smagu ir, svarbiausia, saugu reikia nepamiršti ir tykančių pavojų. Nepaisant to, kad už lango stipriai lijo, buvo apsiniaukę, apie saugią vasarą priešmokyklinės ,,Obuoliukų grupės vaikai, kartu su Visuomenės sveikatos spacialistu Arvydu, labai daug diskutavo šia tema, dalinosi savo žiniomis, išsiaiškindami svarbiausius vsaros apsaugos priemones. Kepurė nuo kaitrių saulės spindulių, patogūs ir laisvi vaiko drabužiai, akiniai, o svarbiausia – Vanduo. Būnant prie vandens svarbu maudytis, tik kai šalia yra suaugęs žmogus, nenardyti nepažįstamose vietose, neplaukti vieniems. Jeigu atsitiktų nelaimė skambinti bendruoju pagalbos numeriu.

Aptarę svarbiausius saugios vasaros požymius, vėliau vaikai piešė piešinius, kaip jie norėtų praleisti saugią vasarą kartu su šeima. Nes saugi vasara   – laimingi vaikai ir tėvai!

Parengė mokytoja Laura Paškevičienė

Balandžio 11-15 dienomis mokykloje vėl virėme „Mokslo sriubą“ – buvo vykdomas kasmetinis projektas. Projekto tikslas – padėti mokiniams tobulinti  bendrąsias bei esmines dalykines kompetencijas būtinas sėkmingam tolimesniam dalyvavimui kultūriniame ir socialiniame gyvenime, padėti atsiskleisti, pasireikšti įvairiose veiklose daugeliui mokyklos – darželio mokinių.

Kiekviena savaitės diena buvo skirta atskiram mokomajam dalykui. Savaitės metu vyko daug įvairių konkursų, olimpiadų, varžytuvių, edukacijų.

Vyko įdomi sportinė veikla su trenere Gabriele Vaičekauskaite, susitikimas – veikla su sveikatos specialistu Arvydu Raskilu, kuris mokė suteikti pirmąją pagalbą.

Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ mokytoja metodininkė Aušra Šliužienė

Pirmos klasės mokinių projektas ,,Mūsų tėvų profesijos“ skirtas paskatinti vaikus domėtis tėvelių  profesijomis, supažindinti mokinius su profesijų įvairove.  Pirmos klasės mokiniai per pasaulio pažinimo pamokas susipažino su profesijų įvairove. Svajojo, ką norėtų dirbti, kai užaugs. Rinko medžiagą ir pristatė ją draugams apie labiausiai patinkančią profesiją. Smagu, jog pirmokų klasėje auga būsimieji lėktuvo pilotai, policijos pareigūnai, informacinių technologijų specialistai, drabužių dizainerės, pardavėjos, ūkininkai, įgarsintojai ir kitų  profesijų atstovai.

Vaikams smagu ir įdomu, kai apie savo profesiją papasakoja mama ar tėtis, todėl džiaugiamės, kad į šį projektą aktyviai įsitraukė ir tėveliai. Karilės tėtis Giedrius įdomiai pristatė  inžinieriaus profesiją. Net įvairius prietaisus vaikai galėjo patys išbandyti. Doriano mamytė Nina  papasakojo apie sveikatą, priminė dantukų priežiūrą, rankyčių higieną. Buvo smagu pasižiūrėti, kaip ,,bėga” mikrobai nuo muiliuko.  Emos tėtis Raimondas ir policijos atstovė Irena vaikus supažindino su policininko profesija. Priminė apie saugumą gatvėje, kelyje. Vaikai  pasimatavo liemenę, antrankius, pačiupinėjo ginklus ir dar  gavo dovanų atšvaitus.  Jorės mamytė Inga pristatė  tarptautinę  elektronikos ir technologijų gamybos kompaniją „Festo“. Jos parengti  siužetai  apie robotą ranką, robotą drugelį, laumžirgį  tikrai sužavėjo vaikus.

Dėkoju tėveliams, kurie surado laiko apsilankyti mokykloje ir pabendrauti su vaikais.

Mokytoja Rūta Ašmenienė

Kovo mėn. su vaikais apsitarėme, kokias daržoves ir gėles sėsime ir auginsime, kokios bus reikalingos priemonės.   Vaikai veiklose dalyvavo noriai ir buvo aktyvūs. Atlikę sėjos darbus, stebėjo, kada pradės dygti ir džiaugėsi, pamatę pirmus daigelius. Kai daržovės suaugo, jas ragavome.  Skanaujant svogūnus ir špinatus aptarėme, kodėl sveika valgyti daržoves.  Paaugusias salotas jau pasodinome lauke. Sušilus orams nešime į lauką sodinti ir kitas daržoves, gėles.

Mokytoja Nijolė Kelpšienė

Vienas svarbiausių sveikos gyvensenos veiksnių – sveika ir pilnavertė mityba, įvairus ir tinkamai pasirinktas maistas. Mityba – vienas iš pagrindinių gyvybės veiksnių, kuris  turi didelės įtakos  vaiko sveikatai, augimui, vystymuisi. Sveika mityba lemia harmoningą vaikų augimą, fizinį ir protinį brendimą.

Žiežmarių mokyklos-darželio  „Vaikystės dvaras“ antrokai pasaulio pažinimo pamokai apie maistą nutarė klasės draugams pristatyti savo šeimos skaniausio patiekalo receptą. Kiekvienas stengėsi, piešė, klijavo ir klasės draugams pristatė savo  darbą. Kitoje pasaulio pažinimo pamokoje susipažinome su maisto piramide, išsiaiškinome, koks maistas yra sveikas, o koks yra nesveikas ir kodėl. Dar kartą  apžvelgę receptų pristatymus  pamatėme, kad  skaniausių  šeimų patiekalų iš sveikų produktų nėra daug. Tada klasės vaikai nusprendė sudalyvauti projekte „Ant žalios palangės“.

Projekto tikslas :  formuoti sveikos mitybos įgūdžius vaikams.

Kaip tarėme, taip ir padarėme – atsinešėme svogūnų sodinukų, krapų, pipirinių sėklų. O kad  mūsų projektas taip greitai nesibaigtų, dar nutarėme pasisėti pomidorų ir paprikų. Kiekvienas mokinys pristatė, kokių  sėklų atsinešė.  Papasakojo, kas tai per daržovė, kaip ją reikės sėti, prižiūrėti. Krapų sėklų buvo ir atskirų, maišelyje, ir su juostele. Antrokams buvo įdomu susipažinti su tokiu sėjimo būdu ir,  aišku,  laukti, kurios sėklos greičiau sudygs. Dirbome sunkiai – daržoves pasėjome, palaistėme, padarėme joms  „šiltnamį“, kad jos greičiau sudygtų. Kiekvieną dieną stebėjome ir džiaugėmės kiekvienu mažu daigeliu. Praėjo kelios savaitės ir mūsų  „daržas“ sužaliavo.

Gerokai paaugus svogūnams, krapams bei pipirinėms pasidarėme sumuštinių su juoda duona ir skaniai juos suvalgėme.  Paaugusius pomidorus  nusinešėme namo ir sodinsime į šiltnamį, daržą, ar į didesnį vazoną ir auginsime namuose, lauksime daržovių.

Projekto veiklos buvo įdomios ir naudingos. Mokiniai įgijo žinių bei patirties auginant daržoves. Projekto pabaiga bus  rudenį – mokiniams reikės nufotografuoti, papasakoti, kaip užaugo pasisėti pomidorai ir paprikos, ką iš jų gamino, kaip suvartojo savo užaugintų daržovių derlių?

Kaišiadorių r. Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ 2 klasės mokytoja
Aušra Šliužienė

Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ trečiokai dalyvavo nuotaikingame ir aktyviame „Sveikatiados“ konkurse   „Šok ir nesustok!“. Tai jau paskutinis šių mokslo metų konkursas.

Trečiokų šokį galite pamatyti paspaudę nuorodą     https://we.tl/t-qCFezFG5Qt.

Už pagalbą ruošiant mokinius konkursui nuoširdžiai dėkojame Lamai Morkūnienei, Aivarui Jonykai ir Andriui Zubielai.

Visa „Sveikatiados“ konkursų ir veiklų medžiaga yra talpinama:

https://www.facebook.com/Sveik…

https://www.instagram.com/svei…

https://vm.tiktok.com/ZMeDkggt…

Informaciją parengė mokytoja B. Pilvelienė

Nacionalinė švietimo agentūra, vykdė 2018–2022 m. ES lėšomis finansuojamą projektą „Saugios elektroninės erdvės vaikams kūrimas“ ir organizavo mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir mokyklų vadovų mokymus pagal programą „Saugios elektroninės erdvės mokiniams sukūrimas“. Mokymuose dalyvavo ir Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ mokytojai , tobulino skaitmeninio raštingumo kompetenciją, ugdė saugios virtualios erdvės kūrimo vaikams nuostatas ir gebėjimus.

Tęsiant projekto „Taisyklingai kvėpuok, sveikas būk“ veiklas, pavasarį, 2022 m. balandžio 27 dieną, vaikai pūtė muilo burbulus indelyje. Pučiant burbulus „įsijungia“ visi jutimai: rega (vaikas stebi burbulus), klausa (vaikas girdi skysčio kliuksėjimą, indelio tarškėjimą, pūtimo garsą), lytėjimas (ant rankos sprogęs burbulas yra vėsus, šlapias), skonis (ant liežuvio sprogęs burbulas yra kartus), uoslė (burbulų skystis kvepia indų plovikliu, muilu).

 

Mokytoja Rita Naujokaitienė

Žiežmarių mokykloje – darželyje „Vaikystės dvaras“, „Ežiukų“ grupėje vyko veikla – praktinis užsiėmimas „Mokomės rūšiuoti atliekas“. Veiklos tikslas – plėsti, gilinti ugdytinių žinias apie atliekų rūšiavimą ir suteikti praktinės veiklos įgūdžių, rūšiuojant atliekas darželyje bei namuose. Grupėje svečiavosi sveikatos specialistas Arvydas Raskilas, kuris vaikams papasakojo  kaip rūšiuoti, kur kokios atliekas į kokios spalvos konteinerius reikia dėti. Po to sekė praktinis užsiėmimas, kur ugdytiniai patys galėjo rūšiuoti. Vaikai sužinojo, kad rūšiuodami atliekas sumažinsime atliekų tvarkymo išlaidas, išsaugosime sveiką aplinką, sukaupsime antrinių žaliavų, taupysime gamtos išteklius. Ir, kad gaminti daiktus iš antrinių žaliavų daug paprasčiau, pigiau, mažiau teršiama aplinka. Kuo daugiau naudojama antrinių žaliavų, tuo daugiau sutaupoma Žemės turtų.

Vaikų žinios atliekų rūšiavimo srityje buvo įvertintos puikiai.

Mokytoja Virginija Paukštutienė

Žiežmarių darželis – mokykla „Vaikystės dvaras“, Žiežmarių skyriaus „Varpelis“ Varpukų grupės vaikai atliko Gintarės Kemeklienės – šokėjos, dainininkės, muzikos ir šokio mokytojos sukurtas originalias mankštas, skirtas ikimokyklinio ir priešmokyklinio anžiaus vaikams. Šios mankštos linksmai ir prieinamais šio amžiaus vaikams būdais padeda lavinti judesių koordinaciją, smulkiąją motoriką, muzikinę klausą, pašalina įtampą, išlaisvina judesius.

Visose pasaulio kultūrose galima rasti tą patį fenomeną: patenkintus vaikus, kurie grojant muzikai su didžiausiu džiaugsmu šoka ir dainuoja. Tas džiaugsmas ir susižavėjimas muzika ir šokiu yra nepriklausomas nei nuo amžiaus, nei nuo intelekto ar kitų veiksnių.

Pats svarbiausias vaikų poreikis – yra pažinti pasaulį, vienas iš tokių būdų, suprasti turinį per muziką ir judesį, mokytis su visais pojūčiais. Muzikos ir šokio lavinimas, kai melodija, ritmas, išraika, dinamika, formos pereina į judesį, suteikia labai platų vystymosi spektrą.

Svarbu mankštintis smagiai, linksmai ir įtraukiai. Net paprasčiausia mankšta ar fizinis lavinimas, pateikiant tai per nuotaikingą garsinę informaciją, įtraukia vaiką, skatina domėtis, smalsauti, įsiminti, ieškoti ir atrasti, atsipalaiduoti ir nusiteikti darbinei veiklai.

Fizinis aktyvumas skatina nervų sistemos brendimą, greičiau susiformuoja judesius kontroliuojantys smegenų centrai. Paspartėja nervinių impulsų perdavimas, o tai lemia geresnę judesių koordinaciją.

Vaikų fizinis aktyvumas turi teigiamą trumpalaikį ir ilgalaikį poveikį jų fizinei ir psichikos sveikatai, jis taip pat gali padėti pagerinti ugdymosi  pasiekimus, vaikų elgesį užsiėmimų metu, sukoncentruoti dėmesį, susikaupti.

Sveikas vaikas – aktyvus, linksmas, džiugios nuotaikos, geranoriškai nusiteikęs aplinkinių žmonių atžvilgiu. Jis smalsus, aktyvus, judrus. Vaiko sveikata – tai neįkainojamas lobis. Ją svarbu saugoti ir branginti kiekvienam iš mūsų.

Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rita Naujokaitienė

Emocinė sveikata, pojūčiai, aplinka – tai emocinis ir dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą, ištverti sunkius jausmus, pvz., skausmą, liūdesį, nusivylimą. Vaiko emocijos yra pagrindinis asmenybės energijos šaltinis. Jas sukelia daiktai, situacijos, įvykiai, žmonės. Emociniai išgyvenimai asmenybės raidai yra nepaprastai reikšmingi:

  • Padeda suvokti save ir savo santykius su pasauliu;
  • Teigiami išgyvenimai skatina vaiko aktyvumą, pasitikėjimą savimi;
  • Įtampos emocijos, vyraujančios ilgą laiką, keičia vaiko elgseną.

Su Varpukų grupės vaikais daug kalbėjome apie aplinką, pojūčius, emocijas. Diskutavome, kaip įvardinti ir valdyti savo jausmus ir emocijas, kaip nusiteikti ryte atėjus iš namų į darželį, būti geros nuotaikos ir visą dieną grupėje praleisti geros nuotaikos ir darbingai. Diskusijos buvo skirtos vaikų emocijų pažinimui, atpažinti ir įvardinti skirtingus jausmus, gebėjimui jas įvardinti tai, ką jaučia, kokios emocijos ir nuotaikos juos valdo. Ugdytiniai veiklos metu buvo supažindinti su pagrindinėmis šešiomis emocijomis: laimingas, liūdnas, piktas, ramus, išsigandęs, nustebęs. Su vaikais buvo kalbama, kad nėra „gerų“ ir „blogų“ emocijų, kad jos visos yra reikalingos ir visas jas jausti yra normalu. Svarbu yra išmokti jas valdyti.

Ugdytiniai tyrinėjo įvairiausių tekstūrų daiktus, noriai vykdė visas numatytas steam veiklas, gamino „pojūčių žmogeliuką“, „nykštukus“, „sensorinius maišelius“, „spalvų pojūčių galaktiką“. Dalyvaujant visose  numatytose veiklose, vaikai įsisavino žinias apie pojūčius, ryto rato metu, paėmę „pojūčių žmogeliukus“, išsiaiškino kokie jie yra, papasakojo jų emocijas. Vaikai bandė pasakyti, kaip jie tą dieną jaučiasi ir kaip norėtų jaustis. Vaikai įvardijo rankose laikomą emociją, prisiminė situaciją ir papasakojo, kada jis taip jautėsi. Ši priemonė moko įvardinti ir suprasti savo ir kitų jausmus, emocijas.  Gaminant priemones „nykštukus“, „sensorinius maišelius“, „spalvų pojūčių galaktiką“, vaikai susipažino su savybėmis (švelnus, šiurkštus, duriantis, minkštas, slidus, grublėtas ).  Pagamintų priemonių pagalba vaikai turėjo galimybę  tinkamai lavinti lytėjimo, klausos, regos, pažinimo pojūčius. Vaikai liesdami sensorinius maišelius susipažino su spalvine gama. Tyrinėjant maišelius vaikai atrado įvairių spalvų, formas, dekoracijos tekstūrą. Rankomis pačiuženę prie ausų išgirdo kaip skirtingai „skamba“ maišeliai“.  Vaikai dalinosi įspūdžiais, pirštukais minkinėjo maišelius, stebėjo atspalvius. Priemone „spalvų pojūčių galaktiką“ vaikai gebėjo pavaizduoti savo emocijas ir paaiškinti, kodėl jų nuotaika šiandien gera, linksma ar nuliūdusi, ar pikta. Savo jausmų atpažinimas yra svarbus žingsnis į savimonę ir brandą, o aplinkinių jausmų įvardijimas padeda vaikams kurti gerus santykius, bendrauti grupėje su draugais,  gera savijauta padeda mokytis, dirbti.

Parengė: Jekaterina Justinavičienė

Šiuolaikiniai vaikai  mažai būna gryname ore ir per mažai juda. Ypač tai akivaizdu žiemą, kuomet kiemai ištuštėja, ir laisvą laiką nemažai vaikų leidžia namuose – prie televizoriaus ar kompiuterio.

Šiemet tikrai galėjome pasidžiaugti pasakiška žiema bei jos teikiamais malonumais su sniegu, todėl nemažai  veiklos, skirtos  1 klasės mokinių  grūdinimui, buvo organizuota  lauke. Tai įvairūs žaidimai su sniegu, ledo papuošalo gaminimas, besmegenių statymas, judrūs žaidimai su rogutėmis. Vaikams tai suteikė daug teigiamų ir džiugių  emocijų.

1 klasės mokytoja Rūta Ašmenienė

SVEIKATINIMO VEIKLA – „Kiškučiai sveikuoliukai“. Rytą pradėjo mankšta, kad vaikučiai prabustų iš miego ir nusiteiktų aktyviam pusdieniui. Žaidėme judrųjį žaidimą „Diena – naktis“. Vaikai mėgdžiojo gyvūnus, striksėjo kaip kiškutis, šliaužė kaip gyvatė, skraidė kaip paukšteliai, liuoksėjo kaip voverytė, ėjo kaip meška… Lavios reakciją ir judesių koordinaciją, vaikščiojo užsidėję ant galvos maišelius, sukosi į vieną ir į kitą pusę, mokėsi pastovėti ant vienos kojos kaip gandras, lindo per tuneliuką, peržengė kliūtį, mokyėsi šokti nuo laiptelio.

Mokytoja Vaida Augė

„Ežiukų“ grupę 2022 m. vasario 7 d. aplankė sveikatos priežiūros specialistas Arvydas Raskilas. Apsilankymo tikslas – formuoti teisingus burnos higienos įpročius, bei motyvuoti vaikus valyti dantukus. Jis papasakojo  vaikams apie dantukų priežiūrą, supažindino su dantų priežiūrai reikalingomis priemonėmis. Įsitraukė į diskusiją, aptarė dantims kenksmingus maisto produktus, gėrimus, vardino, kurie maisto produktai juos stiprina. Vaikai sužinojo kada reikia valyti dantis, kiek pastos uždėti ant šepetėlio ir kiek trunka dantukų valymas? Pasitelkus dantukų metodinę priemonę (muliažą) ir dantų šepetėlį, sekė praktinis užsiėmimas, kurio pagalba specialistas demonstravo taisyklingą dantukų valymo techniką. Po to vaikai turėjo galimybę išbandyti patys.

Tikimės, kad ši veikla – praktinis užsiėmimas paskatins vaikus kruopščiau prižiūrėti dantukus.

Mokytoja Virginija Paukštutienė

Visas praeitos savaitės pasaulio pažinimo pamokas antrokai skyrė sveikatos stiprinimui. Vyko  integruotos pasaulio pažinimo ir sveikatos bei gyvenimo įgūdžių formavimo veiklos. Į pagalbą pasikvietėme sveikatos specialistą Arvydą Raskilą. Sveikatos specialistas antrokus supažindino su žmogaus griaučiais, pagrindiniais pojūčiais, papasakojo apie odą, pateikė įdomių faktų apie žmogaus kaulus bei didžiausią žmogaus organą odą. Tačiau didžiausią dėmesį skyrė asmens higienai. Antrokai aiškinosi, kas yra asmens higiena, mokėsi taisyklingai plautis rankas, valytis dantukus. Aiškinosi,  kaip prižiūrėti savo kūną, savo drabužius, kaip palaikyti tvarką savo kambaryje.

Už žinias, pastangas ir darbus kiekvienas antrokas buvo apdovanotas dantų šepetėliu. Veiklos buvo įdomios ir labai naudingos. Ačiū Arvydui už veiklas.

2 kl. mokytoja A. Šliužienė

Renginiai - 2021 m.

2021 m. gruodžio  9 -23 d.  Varpukų grupės vaikai dalyvavo logopedės Ramunės Malinauskienės organizuotame projekte „Taisyklingai kvėpuok, sveikas būk“. Projekto tikslas: taisyklingo kvėpavimo ir motorikos lavinimas.

Vaikai projekto metu lavino artikuliacinį aparatą atlikdami artikluliacines mankšteles, taip pat atliko kvėpavimo ir pūtimo pratimus. Artikuliacinės mankštos yra skirtos tobulinti kalbinę motoriką – lūpų, liežuvio, skruostų, žandikaulio judesius, reikalingus sklandžiam ir raiškiam kalbėjimui. Kvėpavimo įtaka vaiko kalbos raiškai yra svarbi. Kalbos taisyklingumas, aiškumas, sklandumas priklauso nuo to, kiek vaikas įkvėps, kiek iškvėps ir kaip paskirstys kvėpavimo jėgą.

Mokytoja Rita Nujokaitienė

Visą savaitę priešmokyklinės  ,,Obuoliukų“ grupės vaikai daug kalbėjo, diskutavo, degustavo, atliko daug įvairių praktinių ir kūrybinių užduotėlių tema:  ,,Sveikas maistas – mūsų vaistas“. Sveikas maistas, kas gi tai?  Kiek pagalvoję, vaikai pradėjo vardinti sveikus produktus – bananai, morkos, kopūstai, agurkai, obuoliai ir t.t. Pradžia nebloga, daugiau sveikų produktų sužinojome pažvelgę į Sveikos mitybos piramidę, kurią mums pristatė sveikatos priežiūros specialistas A. Raskila. Naudingiausi maisto produktai „gyvena“ piramidės apačioje, kurie gerina nuotaiką, o mėgstamiausi – piramidės viršuje ir jų valgyti reikia labai retai, o piramidės pagrindas – Vanduo.

Nuo mažens vaikams svarbu formuoti sveikos mitybos įpročius: laikytis maitinimosi režimo, valgyti sveiką maistą, išskiriant vaisių ir daržovių svarbą. Savaitės pabaigoje vaikai degustavo vaisius, daržoves, aptarinėjo kas rūgštu, saldu, sultinga…

Vaikų džiaugsmui simboliškai paminėjome artėjančią Helovino šventę.

Parengė mokytoja Laura Paškevičienė

Spalio 21-ąją minima Pasaulinė obuolio diena. Tapo jau tradicija ,,Obuoliukų“ grupei atiduoti  pagarbą pačiam populiariausiam rudens vaisiui – jo didenybei OBUOLIUI. Todėl  šiandieną priešmokyklinė ,,Obuoliukų“  grupės vaikai  vykdė įvairias užduotėles obuoliuko tema. Vaikai tyrinėjo kaip atrodo obuoliai, sužinojo, kas yra obuolio viduje, ragavo, uostė, klausė pasakojimų apie obuolius, obuoliuose esančius vitaminus, jų naudą mūsų sveikatai, minė mįsles, mokėsi eilėraštukų, posakių. Žiūrėjome animacinį filmuką „Obuoliukai su megztukais“.

Ačiū tėveliams, kad  parūpino sulčių, iškeptais obuolių pyragais ir kitais skaniais gardėsiais.

Parengė mokytoja Laura Paškevičienė

Šiandienos rugsėjo 23 d. rytą priešmokyklinėje ,,Obuoliukų“ grupėje vaikus sutiko Visuomenės sveikatos specialistas A.Raskila. Rytas mūsų prasidėjo ,,Į kovą prieš nešvarias rankytes“. Vaikams buvo papasakota, kodėl svarbu plauti rankytes, taip pat priemones ir būdus kurios reikalingos tinkamai rankų higienai. Sužinojo, kad per nešvarias rankas perduodami įvairūs susirgimai, todėl rankų higiena – pagrindinė profilaktikos priemonė prieš ligas. Specialistas praktiškai mokė vaikus taisyklingai plauti rankas. Atlikome rankų plovimo tyrimą su UV lempa, kurio metu vaikai galėjo pamatyti rankų vietas, kurias  blogai nusiplovė. Jo metu nustatyta, kad ne visada rankos švariai nuplaunamos ne iš pirmo karto.  Vėliau  vaikams buvo įteikti higienos dienoraščiai, kurį  turės pildyti kiekvieną dieną.

Parengė mokytoja Laura Paškevičienė

Žiežmarių mokykla-darželis „Vaikystės dvaras“ priklauso sveikatą stiprinančių mokyklų tinklui „Sveika mokykla“. Siekiant stiprinti mokinių fizinę ir psichinę mokinių sveikatą, atkreipti  dėmesį į sveikos gyvensenos svarbą, tobulinti įvairiapusius mokinių gebėjimus, padėti mokiniams įgyti  bendrąsias bei esmines dalykines  kompetencijas būtinas sėkmingam tolimesniam dalyvavimui kultūriniame ir socialiniame gyvenime rugsėjo 16 d. „Vaikystės dvare“ 1-4 mokiniams organizuota sveikatinimo diena.

Sveikatos priežiūros specialistas A. Raskilas supažindino mokinius su šiaurietiško ėjimu. Mokiniai sužinojo,  kaip teisingai naudotis lazdomis einant ir atliekant mankštos pratimus. Mokytojos Birutė Pilvelienė, Rūta Ašmenienė, Aušra Šliužienė ir Kristina Kertenienė organizavo viktoriną „Augsiu sveikas“. Viktorinos metu mokiniai prisiminė kaip plinta mikrobai ir kaip apsaugoti nuo infekcijų, virusų plitimo.  Kada reikia plauti rankas ir kokia rekomenduojama miego trukmė vaikams. Kas yra mitybos piramidės pagrindas ir  ko negalima pamiršti važiuojant dviračiu, paspirtukais, riedučiais? Šokių mokytoja Laima Morkūnienė pristatė akciją  „Visa Baltica šoka“, kartu su mokiniais jai ruošėsi. Mokykloje vykdoma „Ugdymo karjerai integruojamoji programa“. Mokytoja Kristina Kertenienė organizavo veiklą  „Sportas visiems“,  supažindino mokinius su dviračių sportu, pasidalino savo šeimos pasiekimais. Muzikos mokytoja Renata Balčiūnienė ir psichologė Miglė Andrijauskienė su mokiniais kalbėjo apie tai, kaip padėti sau patyrus nesėkmę. Aiškinosi, kodėl mums visi dalykai sekasi skirtingai, kokius būdus galime naudoti, kad sau padėtumėme, susidūrus su nesėkme ir kodėl yra svarbu nepasiduoti. Pasigamino „Pagalbos indelį“, į kurį sudėjo vaikų surašytas mintis, idėjas, ką daryti, kai yra sunku. Išbandė nusiraminimo būdą klausant relaksacinės muzikos ir piešiant. Susipažino su Sveikatukais ir davė pažadą saikingai naudotis technologijomis. Vykdant projektą „Nuo žingsnio iki šuolio“, mokytoja Gabrielė Vaičekauskaitė suorganizavo pirmąsias varžybas 1-4 klasių mokiniams. Rungtyse vaikai pritaikė krepšinio žaidimo elementus, kuriuos dar tobulins ateityje. Buvo daug emocijų, džiaugsmo, o komandų palaikymas buvo aukščio lygio!

Nuoširdžiai dėkojame dalyvavusiems renginyje, būkime sveiki!

Informaciją parengė mokytoja B. Pilvelienė

Siekiant ugdyti sveikos gyvensenos nuostatas, antrokai su mokytoja B. Pilveliene ir  Žiežmarių biblioteka vykdė bendrą sveikatinimo projektą  ,,Vaistažolių galia”. Nuotolinės pamokos metu pas antrokus svečiavosi bibliotekininkė A. Keturkaitė, pristatė bibliotekoje veikiančią literatūros parodą. Projekto metu mokiniai rinko informaciją apie vaistažoles, fotografavo, sodino, atliko įvairias kūrybines užduotis. Sužinojo kaip vadinasi žolė nuo šimto ligų, kuri vaistažolė yra natūralus antibiotikas, aptarė kokiose vietose jos renkamos, kaip tinkamai  džiovinti ir laikyti, kad neprarastų gydomųjų savybių. Mokiniai turėjo galimybę jas pamatyti, pačiupinėti ir pauostyti. Labiausiai sudomino liepžiedžių, čiobrelių, medetkų ir raktažolių arbatų degustacija.

Visų antrokų vardu dėkoju tėveliams ir bibliotekininkei Arinai už pagalbą vykdant projektinę veiklą ir nuoširdų prisidėjimą puoselėjant mažųjų gražią draugystę su knyga.

Informaciją parengė mokytoja B. Pilvelienė

Vaikai susipažino su reikalingomis priemonėmis, norint pasodinti svogūnus. Išsiaiškino, ko reikia, kad augtų augalai. Jie mokėsi draugiškų tarpusavio santykių, ugdėsi darbiniai įgūdžiai, skaičiavimo penkių ribose. Aptarėme svogūnų laiškų spalvą, naudą žmogaus organizmui, vaikai įsiminė pavadinimą „svogūnų laiškai“. Uostė, lietė, patys barstė ant duonos riekės, ragavo, bandė apibūdinti skonį.

Mokytoja Nijolė Kelpšienė

„Nykštukų“ grupės vaikai kalbėjosi, kokius darbus reikia padaryti norint pasėti salotas. Visi noriai įsijungė į organizuojamą veiklą. Kruopščiai su pirštukais sėjo salotas. Vaikai laistė stebėjo, džiaugėsi, matydami paaugusias salotas, laukė, kada bus galima paragauti. Pirmiausiai išsiaiškinome, kodėl nuskynus reikia nuplauti.  Stebėjome lapų formą, aptarėme spalvą, naudą žmogaus organizmui.

Mokytoja Nijolė Kelpšienė

Kiekvienais metais Pasaulio sveikatos organizacijos iniciatyva, Europos Sąjungos valstybės narės gegužės 10 dieną organizuodamos įvairius renginius mini „Judėjimo – sveikatai“ dieną („Move for Health Day“). Šią dieną visuomenė informuojama apie fizinio aktyvumo naudą, lėtinių neinfekcinių ligų prevenciją. Gyventojai yra raginami būti fiziškai aktyvūs, gyventi sveikai. Siekiama skatinti gyventojus fizinio aktyvumo pagalba spręsti tokias problemas, kaip tabako ir alkoholio vartojimas, stresas, socialinės atskirties mažinimas, smurto prevencija. Nuo vaikystės formuojami fizinio aktyvumo įpročiai.

Šiandieną priešmokyklinės ,,Obuoliukų“ grupės vaikai, kartu su visuomenės sveikatos specialistu, Arvydas Raskilu, mokėsi žingsniuoti Šiaurietišku ėjimu. Kviečiame prisijungti prie mūsų!

 

Parengė mokytoja Laura Paškevičienė

Ikimokyklinio ugdymo grupės „Spinduliukai” kiekvieną dieną plauna rankutes, net ir po keletą kartų. 2021 m. balandžio 29 d. grupę  aplankė sveikatos specialistas Arvydas ir žiūrėjo, ar mes mokame plauti rankutes., tikrino su specialia lempa, ar nelikę mikrobų. Vaikai šaunuoliai, tikrai moka plauti rankutes.

Mokytoja Marijona Šabūnienė

Ikimokyklinio ugdymo grupės „Pelėdžiukai“ vaaikai pasipuošę veidukus ūsiukais ir padailinę nosytes, užsiklijavę ant striukyčių kiškučių emblemas, linksmai nusiteikę, bėgo aplink darželį tiek ratukų, kiek jiems metukų. Pelėdžiukų grupės vaikų amžius 5-6 m.

Mokytoja Vaida Augė

2021 m. balandžio 1 d. priešmokyklinėje ,,Obuoliukų“ grupėje vyko sveikatinimo diena. Nors šiandien mūsų buvo ir nedaug, tačiau vaikai buvo nusiteikę geromis emocijomis. Daug diskutavome, vyko įvairūs pokalbiai apie sveiką gyvenseną, asmens higieną, atlikome užduotis, rūšiuodami vaisius ir daržoves. O vėliau gaminome salotas iš įvairių daržovių. Salotų skonis vaikams priminė vasarą.

Parengė mokytoja Laura Paškevičienė

Žiežmarių skyriaus „Varpelis“ „Varpukų“ grupės vaikai kalbėjosi apie rankų higieną. Vaikai dalindamiesi turima patirtimi, diskutavo kodėl ir kada reikia plauti rankas, žiūrėjo filmukus apie rankų higieną, mokėsi žaidimo – dainelės apie rankų plovimą. Prausykloje stebėdami plakatą, vaikai mokosi taisyklingai plauti rankas.

Mokytoja Aušra Zareckienė

Žiežmarių skyriaus „Varpelis“ „Varpukų“ grupės vaikai klausėsi pasakojimo apie duoną, kuo ji naudinga, kokia būna duona. Vaikai ragavo ir  diskutavo kokia duona skanesnė. Ieškojo duonos gaminių Maisto piramidėje, skaičiavo kelintoje vietoje pagal naudingumą ji yra.

Mokytoja Aušra Zareckienė

Žiežmarių skyriaus „Varpelis“ „Varpukų“ grupės vaikai sužinojo kokiuose vaisiuose ir uogose slepiasi įvairūs vitaminai, kuo jie naudingi žmogui, ragavo juos.

Mokytoja Aušra Zareckienė

Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ ikimokyklinio ugdymo grupės „Spinduliukai“ mankštą daro kiekvieną dieną. Pasirenka mankštai skirtą dainelę ar melodiją. Vaikai pajuda, atlieka pratimus, pritūpimus. Po tokios mankštos būna visą dieną žvalūs ir darbingi. O išėję į lauką ne tik vaikščiojame, bet ir bėgiojame, žaidžiame judriuosius žaidimus, statome sniego pilis.

Mokytoja Marijona Šabūnienė

Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ „Varpelio“ skyriaus „Pelėdžiukų“ grupės vaikai atliko plokščiapėdystės prevencijai skirtu pratimus. Vaikai darė kelis paprastus, bet efektyvius pratimus, padėsiančius koreguoti ar išvengti plokščiapėdystės:

  1. Smulkius daiktus vaikas turi suimti kojų pirštais ir pernešti į šalia padėtą padėkliuką.
  2. Ant žemės padėta lazdele, vaikas turi pereiti pėdas statydamas įstrižai.
  3. Per iškilimų turintį masažinį takelį, vaikas turi pereiti ant pirštų galų.
  4. Sėdėdami ant žemės, rankomis remiasi į grindis, kojas sulenkia per kelius ir pėdomis suėmę kamuolį stumia nuo savęs.

Bendradarbiavimas su psichologu ir sveikatos priežiūros specialistu palengvina nuotolinio ugdymo iššūkius

Prasidėjęs nuotolinis ugdymas daugumai nesukėlė problemų. Bet mokykloje yra mokinių, kurie iki karantino turėjo ugdymosi sunkumų, psichologinių problemų. Todėl reikėjo ieškoti būdų, kad nuotolinis ugdymas keltų mažiau streso ir būtų patrauklus visiems mokiniams ir jų šeimoms.
Mūsų mokykla priklauso Sveikatą stiprinančių mokyklų tinklui, todėl, buvo svarbu padėti vaikams palaikyti įgytus sveikatai naudingus įpročius ir paskatinti juos pagal galimybes toliau sveikai gyventi. Sveikatos ugdymo temos integruojamos į ugdymo procesą. Sveikatos priežiūros specialistas, psichologė glaudžiai bendradarbiavo su mokiniais ir jų tėvais kontaktinio ugdymo metu, todėl noriai šį bendradarbiavimą tęsia.
Karantino metu labai svarbu palaikyti emocinę mokinių sveikatą, todėl pirmiausia nuotolinių pamokų metu mokinius aplankė mokyklos psichologė. Mokinai pasakojo kaip jaučiasi karantino metu, turėjo galimybę sužinoti atsakymus į jiems rūpimus klausimus. Buvo aptarta karantino dienotvarkė, paaiškinta kodėl svarbu sistemingai tęsti mokymosi veiklą, padėti tėvams namų ruošoje ir turėti pakankamai laiko buvimui gryname ore, aktyviems žaidimams, mėgstamai veiklai, tinkamai mitybai bei poilsiui. Kartu su psichologe mokiniai prisiminė kaip tinkamai reikšti jausmus, mokėsi kvėpavimo pratimų „Ranka“, „Gėlė ir žvakė“. Sužinojo, kaip sau padėti giliai kvėpuojant, jaučiant nemalonias emocijas, nerimą ar staiga atsiradusį pyktį. Išmoko dėmesio lavinimo pratimą „Pirštai“. Mokiniams buvo priminta, kad nuotolinio ugdymo metu galima susisiekti ir pabendrauti su psichologe.
Siekiant apsaugoti mokinius nuo klaidingos informacijos apie Covid 19 į pagelbėjo sveikatos priežiūros specialistas. Kalbant su vaikais svarbu pateikti jų amžiui suprantamą informaciją. Todėl nuotolinių pamokų metu 1-4 klasių mokiniams paaiškinta apie susiklosčiusią padėtį Lietuvoje ir pasaulyje, supažindinta su nuotaikinga knygute vaikams apie virusą. Nukreipiant dėmesį į pozityvius dalykus, mokiniai atliko savarankišką kūrybinę užduotį „Ką aš galiu padaryti, kad visiems kartu būtų lengviau įveikti nematomą priešą?“ Mokiniai rašė savo mintis, piešė. Kitų susitikimų metu mokiniai daugiau sužinojo apie šios gražios, bet šaltos žiemos džiaugsmus ir tykančius pavojus. Prisiminė kaip tinkamai apsirengti einant į kiemą, saugiai elgtis ant ledo, kaip karantino metu namuose praleidžiant didžiąją laiko dalį, reikia atsargiai elgtis su buityje naudojamais elektros įrengimais, kaip svarbu išvengti traumų ir kaip elgtis ištikus nelaimei. Su mokiniais buvo kalbama apie sveiką gyvenseną, asmens higieną. Kito susitikimo metu buvo aptarti mokinių savarankiški darbai, dar kartą prisiminta, kaip svarbu saugoti save ir kitus, nes tik nuo mūsų visų elgesio priklauso kada vėl galėsime susitikti mokykloje, kada baigsis karantinas.

Informaciją parengė mokytoja B. Pilvelienė

2021-02-18 Kauno „Vyturio“ gimnazija organizavo respublikinę konferenciją – forumą „Įtraukusis ugdymas. Žinojimas, veikimas, tikėjimas – vartai į vaiko sėkmę“. Savo patirtimi apie nuotolinį ugdymą bendradarbiaujant pasidalino mokytoja B. Pilvelienė.

 

Konferencijos-itraukusis-ugdymas-programa

4 klasės mokiniai kovo mėn. dalyvavo „Sveikatiados“ veikloje „Judėkime kartu – 10000  Žingsnelių iššūkis“.

Dalyvaujame Respublikiniame pradinio, priešmokyklinio ir  ikimokyklinio ugdymo sveikatingumo projekte „Sveikatos abėcėlė 2021 „.  Projekto trukmė nuo 2021-02-01 iki 2021-12-01. Mėnesiai suskirstyti etapais, jau dalyvavome etape: ,,Sportuok su muzika“ ir ,,Spalvų mozaika“.

Kalbėjome apie sveiką mitybą, judėjimą, sveikos mitybos piramidę, dantukų priežiūrą. Gaminome vaisių kokteilį ir valėme dantukus. Grupėje surengėme estafetes, daug judėjome lauke ant sniego, čiuožėme nuo kalniuko.

Kalbėjome apie daržovių naudą mūsų organizmui, pasisodinome svogūnų laiškų ir gaminsime salotas.

Mokytoja  Laura Žilionytė

Skanu, kai pats gaminu:)) Mityba – vienas svarbiausių vaiko sveiko augimo faktorių. Nuo mažens svarbu formuoti sveikos mitybos įpročius. Išskirti vaisių ir daržovių svarbą. Šiandien kalbėjome apie vaisius ,- kokie jų pavadinimai, spalvos ir kuo jie svarbūs mūsų organizmui. Aptarę, pasiraitojome rankoves, pasipuošėme virėjo kepurėmis ir gaminome, bei valgėme VAISIŲ MIŠRAINĘ.

Mokytoja Nijolė Kelpšienė

Kaip palengvinti mokinių mokymąsi nuotoliniu būdu? Kaip pakelti, padidinti jų motyvaciją? Šie klausimai labai aktualūs visų mokyklų mokiniams, pedagogams ir tėvams. Aktualūs jie ir mūsų mokyklos mokiniams, pedagogams ir tėvams.

Todėl kovo 17 dieną mokyklos – darželio 1-4 klasių mokiniams vyko „Arbatinės ant ratų“ organizuota pamokėlė – veikla „Sėkmingas mokymasis“. Kaišiadorių PPT psichologė Raminta Bartusevičienė pristatė mokiniams skaidres, kuriose pateikė keletą rekomendacijų, kaip palengvinti sau darbą ir pasikelti  motyvaciją, kaip nusistatyti geriausius mokymosi būdus, kaip nepervargti dirbant. Papasakojo būdų, kaip greičiau nusiraminti ir įveikti sunkumus.

Veikla buvo naudinga ne tik mokiniams, bet ir pedagogams. Skaidrėmis pasidalinome ir su mokinių tėvais. Manome, kad ir jiems informacija bus naudinga.

„Vaikų linija“ kviečia praleisti progą pasityčioti. Kovo 19-25 d. vaiko teisių gynėjai sutelkia visuomenės dėmesį į patyčių stabdymą ir primena, kad  pati geriausia priemonė prieš patyčias yra mūsų visų nepritarimas. Kad sugrįžę į mokyklas vaikai galėtų jaustis saugiau, labai svarbu mokytis praleisti progą pasityčioti.

Antrokai žiūrėjo video „STOP patyčioms.Iliustracija vaikams ir tėvams apie patyčias.“ https://www.youtube.com/watch?v=cnLV-SBj4dQ

Klausė ir aptarė pasaką „Graužikų Tinklinis“ apie patyčių įveikimą. https://www.youtube.com/watch?v=qE3aEOQdjuI

„Vaikų linija“ 2021-03-26 kviečia į konferenciją „Patyčios tarp mokinių – ką darome? Lietuvos ir Šiaurės šalių patirtis.“ Registruotis į nemokamą konferenciją iki 2021-03-24 galima čia. https://www.bepatyciu.lt/samoningumo-didinimo-menuo-be-patyciu-2021/konferencija_2021/

Manau, kad prisijungę prie konferencijos  išgirsime atsakymus  į rūpimus klausimus, susimąstysime apie patyčių pasekmes  ir pagalbos svarbą.

Informaciją parengė mokytoja B. Pilvelienė

Ketvirtos klasės mokiniai  dalyvauja  respublikiniame projekte ,,Sveikatiada”. Kelios projekto veiklos buvo skirtos sveikai mitybai. Atlikdami   ,,Pusryčiai madingi” bei ,,Pietų kovos”  iššūkius, vaikai susipažino su sveikos mitybos principais. Sužinojo apie pusryčių svarbą. Pasižadėjo gerti daugiau vandens.  Įsitikino jog pietūs – pats svarbiausias mūsų dienos valgymo metas, nuo kurio priklauso likusios dienos energija ir nuotaika. Na, o pietų kovos taip nesivadintų, jei šiame konkurse nebūtų šiek tiek mūšio ir varžymosi! Mokiniai dalyvavo  smagioje pietų kovų viktorinoje, kurioje įtvirtino savo žinias apie sveiką mitybą.

Mokytoja Rūta Ašmenienė

Renginiai - 2020 m.

Kalėdiniai papuošimai iš antrinių žaliavų sulaukė didelio antrokų susidomėjimo ir atvėrė neribotas vaizduotės galimybes. Pasibaigus šventėms, žaisliukai gali būti rūšiuojami ir lengvai perdirbami, greitai suyra, nepalikdami žymesnių taršos pėdsakų. Kūrybai naudodami prekybos tinkluose įsigytus gamtai draugiškus, nebereikalingus popierinius maišelius, mokiniai buvo pratinami nereikalingus daiktus panaudoti dar kartą. Tai labai svarbu, kadangi antrinis žaliavų panaudojimas mažina į sąvartynus patenkančių atliekų kiekį, mažiau teršiama aplinka. Nemažiau svarbu mokyti vaikus tokio gyvenimo būdo, kad atliekų susidarytų kiek įmanoma mažiau.

Informaciją parengė mokytoja B. Pilvelienė

1 ir 4 klasės mokiniai, „Spinduliukų“, „Pelėdžiukų“ grupės paminėjo Tolerancijos dieną. Kiekvienas išsakė savo mintis apie draugystę, draugiškumą, toleranciją. Iš savo piešinių sudarė dėlionę.

3 klasės mokiniai dalyvavo Sveikatiados iššūkyje „10000 žingsnių – vieni juokai“. Iššūkį priėmė 10 klasės mokinių ir 6 mamytės/tėveliai/močiutės. Per visą iššūkio laiką buvo nužingsniuota 1121705 žingsniai. Žingsnius skaičiavome 18 dienų. Kaip kam sekėsi iliustruoja diagramos. Ačiū kantriai savo žingsnius siuntusiems mokiniams ir jų artimiesiems.

Mokytoja Kristina Kertenienė

Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaro“ 1 ir 3 klasės mokiniai dalyvavo rytmetyje „Saugus kelias į mokyklą“. Pas vaikus į klases atvyko svečių – Kauno apskrities VPK  Kaišiadorių r. PK veiklos skyriaus vyriausioji tyrėja I. Budrikienė  bei  Kaišiadorių VSB sveikatos specialistas A.Raskilas. Svečiai su kiekvienos klasės mokiniais ėjo į lauką. Lauke mokiniai su svečiais prisiminė saugaus elgesio gatvėje taisykles, atsakinėjo į klausimus, netgi gavo prizų. Ypatingas dėmesys buvo skirtas atšvaitams, todėl svečiai mokiniams, kurie atšvaitų neturėjo, juos padovanojo bei priminė, kaip teisingai juos segtis ar dėtis. Vėliau vyko praktinė veikla – mokiniai su svečiais mokėsi pereiti judrią gatvę ir saugiai grįžti į mokyklą.

Šis rytmetis paskatins vaikus būti atsakingais už savo ir draugų saugumą,  einant į mokyklą ir grįžtant namo. Ačiū Irenai ir Arvydui.

Mokytoja A. Šliužienė

Olimpinis mėnuo – tai projektas padedantis mokiniams atrasti  sveiką gyvenseną ir  fizinį aktyvumą, kaip įtraukią ir naudingą veiklą. Projekto metu antrokai susipažino su superherojais AMIU KILNIAŠIRDŽIU, GALINGUOJU ĄŽUOLU, LUKA KIBIRKŠTIMI ir SUPERBIČIULE UNA.  Rytais mankštinosi kartu su ąžuolu, išmoko olimpinį šokį. Mokėsi ir buvo skatinami  sveikai maitintis , daugiau judėti, atkreipti dėmesį į mitybą. Buvo  formuojamas įprotis gerti vandenų, o ne limonadus, sultis. Susipažino  su emometru, sužinojo, kad jis padeda atpažinti, suprasti  ir įvardinti 64 emocijas, pasimatuoti savijautą. Įvairiose situacijose mokėsi  tinkamai išreikšti savo emocijas  socialiai priimtais būdais ir jas  valdyti. Prisiminė nusiraminimo ir susitelkimo pratimų. Projekto pabaigoje pasidžiaugėme kartu įveikę ištisą mėnesį  kupiną naujų veiklų ir atradimų.

Mokytoja Birūta Pilvelienė

Mityba – viena iš pagrindinių gyvensenos veiksnių, turinčių įtakos vaiko sveikatai. Spalio 13 dieną, priešmokyklinę ,,Obuoliukų” grupę ir ikimokyklinę „Nykštukų“ grupę aplankė visuomenės sveikatos specialistas Arvydas Raskila. Jis supažindino ugdytinius su ,,Sveikos mitybos piramide”. Aptarė kuriuos produktus sveika valgyti kasdien ir kuriuos valgyti nesveika. Taip pat buvo paaiškinta, kad piramidės pagrindas – tai tartum ,,namo pagrindas”. Vaikai labai daug diskutavo, atsakinėjo į pateiktus klausimus, atliknėjo įvairias užduotis, o vėliau turėjo patys nupiešti savo ,,Sveikos mitybos piramidę”.

Sveika mityba – yra laimingos vaikystės pagrindas!

Parengė mokytoja Laura Paškevičienė

Tęsiant „Lietuva seniau ir dabar” projektą, 1-4 klasių mokiniai susipažino su garsiu žolininku, Lietuvos fitoterapijos sąjungos nariu Edvardu Kazlausku. Lektorius vaikams pasakojo, kaip vaistiniai ir maistiniai augalai gali mums padėti. Juk nuo senų senovės vaistažolės buvo ir maistas, ir vaistas, tik reikia turėti žinių, kaip surinkti, kaip paruošti ir taisyklingai vartoti. Pasidalijo žiniomis, kokias vaistažoles galima rinkti rudenį ar žiemos metu, kokios efektyviai stiprina imunitetą nuo peršalimo, gripo, slogos ir kitų žiemos negalavimų. Pažintį su vaistažolėmis ir piktuoju Sosnovskio barščiu antrokai pratęsė integruotoje dailės pamokoje.

Mokytoja Birūta Pilvelienė

1 klasės mokiniai karantino metu dalyvavo sveikatinimo veikloje Sveikos šypsenos pažadas. Šiais mokslo metais sveikatos priežiūros specialistas A. Raskilas su antrokais klasėje aptarė veiklą ir pradžiugino dovanomis. Tikimės, kad spalvingos dovanos primins vaikams duotus pažadus.

Informaciją parengė mokytoja B. Pilvelienė

Pirmoji vaikų stovyklos diena prasidėjo birželio 8 d. su sveikatos sampratos aptarimu. Sužinojome, prisiminėme, kad ji susideda iš sveikos mitybos, judėjimo, higienos, emocijų ir bendravimo. Taigi, dieną stengėmės praleisti itin sveikai: atlikome rytinę mankštą, kalbėjome apie sveiką mitybą, sužinojome, kiek cukraus yra populiariuose saldumynuose, pasirūpinome ramiomis emocijomis ir gaminome minkštukus bei žaidėme smagius bendravimo žaidimus.

Antroji stovyklos diena  pagailėjo saulutės spindulių ir pasitiko stovyklautojus lietumi.  Nors nepavyko pasistatyti palapinės ir pramogauti gamtoje, bet veiklos netrūko  ir  mokykloje.

Vaikai susipažino su vaistažolėmis, gėrė vaistažolių arbatą, vaišinosi sausainiais. Paskui darė darbelius iš gamtinės medžiagos – tapė ant akmenėlių, kūrė ,,Akmenėlių pasakas“. Kieme telkšojo balutės – tad nusprendė  pasidaryti popierinius laivelius.  Smagu juos plukdyti balutėse. Stovyklautojai  užrašė ir padovanojo vienas kitam palinkėjimus vasarai.

Po pietų salėje  žaidė linksmus judriuosius žaidimus ir žiūrėjo filmą pagal Astridos Lindgren knygą  ,,Pepė Ilgakojinė“. Diena prabėgo labai greitai.

Trečią stovyklos dieną keliavome į mini žygį, nuo mokyklos  iki pat kultūros centro lauko aikštelės. Aikštelėje išbandėme savo jėgas ant lauko treniruoklių, pasimokėme ir pažaidėme tinklinį, ir išbandėme visiškai naują sportinį žaidimą-lėkščiasvydį. Grįžę į mokyklą papietavome, o tada jau mankštinome savo smegenis – turėjome viktoriną apie sportą. Dienos  pabaigoje vaikai buvo apdovanoti sporto dienos diplomais.

Ketvirta diena – sveikos gyvensenos receptas. Mokiniai kartu su muzikos mokytoja Renata Balčiūniene, visuomenės sveikatos specialiste Ieva Kalvinskaite ir pradinių klasių mokytoja Birūta Pilveliene mankštinosi su pingvinais, sužinojo kodėl susipyko produktai, bandė atspėti kas slepiasi dėžėje.  Sukdami laimės pasikartojo  žinias apie sveiką gyvenseną ir sulaukė netikėtų dovanų.

Pažintis su lėlyte Rūkalyte privertė susimąstyti, kad geriau pūsti muilo burbulus, o ne tabako dūmus. Proto mūšyje laisvai liejosi emocijos, bet laimėjo žinios apie sveiką gyvenseną ir draugystė.

Penktadienį, birželio 12-ąją, stovyklos vaikai, su mokytojomis Aušra ir Kristina, keliavo į Žiežmarių miestelį. Ten kartu su menininku A. Jonyka apsilankė Sinagogoje.  Pakeliui į mokyklą pažaidė sporto ir pramogų aikštelėje prie Strėvos. Mokykloje, pavalgę pietus, visi gamino šokolado ir įvairių vaisių fondiu, plakė pieno ir ledų kokteilius, grietinėlę. Taip skaniai ir smagiai visi atsisveikino ir palinkėjo vieni kitiems geros vasaros.

Vadovės: Miglė Andrijauskienė ir Daiva Pukalskienė, Rūta Ašmenienė ir Gražina Cvilikienė, Gabrielė Vaičekauskaitė ir Akvilė Maselskienė, Renata Balčiūnienė ir Birūta Pilvelienė, Kristina Kertenienė ir Aušra Šliužienė,

2020-ieji Lietuvoje paskelbti Japonijos konsulo Čiunės Sugiharos, išgelbėjusio tūkstančius žydų gyvybių, metais. Spalio 12–18 dienomis Kaune vyko Sugiharos savaitės renginių ciklas. Festivalį atidarė įspūdingos erdvinės skulptūros Kauno Akropolyje pristatymas. Dešimt tūkstančių popierinių gervių, simbolizuojančių viltį bei svajonių išsipildymą sujungtų įspūdingoje instaliacijoje. Jas savo rankomis išlankstė bendruomenės Japonijoje ir Lietuvoje. Prie šios instaliacijos kūrimo prisidėjo ir Žiežmarių „Vaikystės dvaro“ antrokai. Vėliau gervelės – taikos ir svajonių simbolis – išdalytos ligoniams, linkint jiems sveikatos.

Plačiau apie tai :http://sugiharaweek.kaunas.lt/2020/10/13/sugiharos-savaites

Mokytoja Birūta Pilvelienė